Categorieën

Whey Proteïne inname voor het slapen

Alle categorieën EvenementenSupplementenVoedingsschema wielrennen

Whey Proteïne is in verschillende smaken van diverse merken bij Duursport.nl te verkrijgen. Het is een populair eiwitsupplement dat gebruikt wordt door zowel sporters als niet-sporters. Het bevordert de spiergroei, waardoor veel sporters dit supplement gebruiken.

Whey Proteïn voor duursporters

Tijdens een zware training of wedstrijd ontstaan er kleine scheurtjes in de spieren. Bovendien kan na een intense training of wedstrijd de lichaamseigen voorraad eiwitten tekortschieten. Het is dan belangrijk extra eiwit in te nemen. Het herstel van de spieren kan dan worden ondersteund met eiwitten. Eiwitten zijn inmiddels in de wereld van de duursporter zeer populair ter ondersteuning van de spieren na intensieve trainingsperiodes of als aanvulling op de dagelijkse gezonde voeding. Bij een hoge trainingsbelasting heb je een verhoogde vraag naar bouwstenen. Eiwitshakes zijn dan een makkelijke en lekkere manier om extra eiwitten binnen te krijgen.

Whey Proteïne om af te vallen

Maar Whey Protein doet nog veel meer. Het kan je ook helpen om af te vallen. Eiwitten zijn de bouwstenen van het leven. Elke cel in het menselijk lichaam bevat eiwitten. Het is de belangrijkste voedingsstof die de groei van nieuw spierweefsel stimuleert en helpt om je spiermassa tijdens gewichtsverlies te beschermen. Daarnaast is aangetoond dat Whey Proteïne helpt bij vetverbranding en ondersteuning van het immuunsysteem.

“Door je eiwitinname te verhogen, geef je je spieren meer tijd om te herstellen en groeien ze sneller.”

Voor mij zijn er twee belangrijke momenten om extra eiwitten tot je te nemen:

  1. Eiwitshakes zijn ideaal na een zware training of wedstrijd. Vaak blijft de eetlust dan nog uit, terwijl dat juist het perfecte moment is om de eiwitreserves aan te vullen. Een lekkere Whey Protein eiwitshake kan dan de oplossing bieden.
  2. Eiwitshakes zijn ook perfect om in te nemen vlak voordat je gaat slapen. De nachtrust is een periode waarin het belangrijkste deel van het herstel van je spieren plaatsvindt. Eiwitten zouden dan een belangrijk aandeel in dat herstel kunnen leveren.

Whey bij slapen

Let er wel op dat je de juiste eiwitten tot je neemt die de opbouw van je spieren stimuleren, zonder dat je slaap wordt verstoord. Veelal gaat het dan over eiwitten die langzaam verteren. Pas daarom op voor eiwitshakes met suiker en koolhydraten. Die kunnen de slaap verstoren en tot gewichtstoename en een verhoogde vetopslag in het lichaam leiden.
Kijk daarom altijd goed op het etiket en kies voor de juiste eiwitbron. Welke beslissing je uiteindelijk ook maakt met betrekking tot Whey Proteïne / Whey Protein, het zal altijd een persoonlijke keuze blijven.

Geschreven door Martin Groen

Ik ben wielrenner uit Den Haag en fiets regelmatig toertochten als de Amstel Gold Race, de Klim Classic en de Red Bull Kop over Kop Race. Ik ben lid van De Klimmende Règâhs. Een fietsclub die zich elk jaar inzet voor het goede doel. De afgelopen jaren deed ik mee aan Alpe d'huZes en Giro di KiKa. Mijn belevenissen en die van de Règâhs vind je op onze facebookpagina.

Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte!
Overige berichten
Mis het niet
Wat vinden de Duursporters?
Laat een reactie achter!

Reactie

Trustpilot

4.8 / 5 met meer dan 750 reviews

Snelle levering

Voor 17:00 besteld, morgen in huis!*

Kies je cadeau

Gratis cadeau bij elke bestelling

Gratis bezorging

Gratis bezorging vanaf €50.-
Klantenservice
Dé specialist in sportvoeding!